torsdag den 29. december 2011

Jul i USA

Så har vi fået pakket næsten alt julepynten væk og de falske juletræ venter på og blive pakket ned i deres kasser.
Onsdag tog Rachel, hostmom og mig til byen da Rachel skulle besøge en doktor da hun har lavet noget med hendes hip. Rachel skulle også har taget hendes kørekort og jeg skulle har taget mit permit. Man skal har haft sit permit i 6 måneder hvis man er under 18 for at få sit kørekort. Jeg får mit permit så jeg kan få nogen køretimer inde jeg tager mit kørekort når jeg engang bliver 18 år i Marts :)
Vi tog dog ikke vores tests om onsdagen da det trak ud ved lægen og vi ikke kunne nå det.
Så torsdag skulle vi tidligt op og hen mor byen igen. Rachel fik en tid til en køreprøve kl 2.45 så vi skulle vente hele dagen i byen da det ikke kunne betale sig og køre frem og tilbage.
Jeg fik taget min test og jeg failed den... Men jeg skal tage den igen i næste uge så nu håber jeg at jeg består der :) Men Rachel bestod sin køreprøve og hun fik sit kørekort. Hvilket vil sige at vi nu kan køre hvorhen vi vil uden hendes mor eller far.. Juhu!

Fredag var det lillejuleaften og dagen gik med afslapping og pakke de sidste gave inder. Herover pakker de sgu ikke gaverne ind når man køber dem. Det skal man selv gøre.
Lørdag var det så juleaften og da jeg vågne var jeg slet ikke i julehumør. Senere på dagen begyndte noget familie ligeså stille og komme over. Min værtsfamilie fejrer jul den 24 hvor mange amerikanerne fejre jul den 25, dette har noget og gøre med familie som kun kan komme den 24. Omkring kl 6 begyndte vi og spise og maden var det samme som til Thanksgiving. Så ingen flæskesteg, and eller kartofflrere med brun sovs. Jeg glæder mig til næste år hvor det er dansk julemad igen.
Efter vi havde spist og hygget lidt var det tid til og åbne de første julegave. Jeg fik Harry Potter 7 part 1, smykker og en parfume. Efter det var det tid til mere hygge. Der var nogen kusiner som var vildt søde og de var meget interesseret i mig så dem hyggede jeg mig meget med.

Efter familien var taget hjem var det tid til det helt store gaveland. Jeg fik virkelig mange gaver, både fra familie i USA og fra DK.
Jeg fik officelt flybilletten til Washington DC af min mor og far. Af andre gaver var der: Bøger, sko, taske, jeans, kjole, penge og andre småting. Synes det var en meget god høst :)
Efter vi havde pakket alle vores julegaver op sætte vi os til og se en film og spise popcorn.
Ikke en normal juleaften for mig.
Søndag skulle vi over til nogen venner til en slags julefrokost, det var nu meget hyggeligt. Senere tog min værtsbror og mig i biografen for og se "The girl with the dragon tattoo" hvilket er den amerikanske vision for "Mænd der hader kvinder."
Meget god film, men det er det samme som "Mænd der hader kvinder", så vent med og se den til den udkommer på dvd.

De sidste par dage har stået på afslapping og basketball træning. Jep.. Vi har sgu træning i ferien.
3 timer igår og 2 timer i dag. I morgen har vi en træningskamp kl 10.00 så vi skal være på skolen omkring kl 9. Så det er ikke noget med og sove længe.
Jeg ved ikke helt hvad der skal ske nytårsaften... Det bliver nok ikke det samme som i Danmark.
Vi ses næste år :)

                                             Et hus i Wellston.
                                                       Mattie (kusine) og Rachel
                                                           Vores juletræ 
                                                          Mit juletræ på mit værelse 
                                          Julegaver! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar