tirsdag den 20. december 2011

Nu har vi altså jul igen..

Datoen siger den 20. december hvilket vil sige der er kun 4 dage til juleaften og jeg er slet ikke i julestemning. Jeg ved ikke helt hvorfor.
Min værtsfamilie har pyntet hele huset og vi har omkring 6 juletræ i huset. Jeg hører julemusik hele tiden, min familie er lidt besat med jul så når vi kører nogen steder er der altid julemusik på radioen. Skolen har pyntet op til jul.
Så det ikke fordi det ikke er "jule" omkring mig.  Jeg gætter vel på at det er bare meget andreledes og det er også lidt svært ikke og være omkring ens familie.  Men det er ikke fordi jeg har så meget hjemve, savner vel bare de danske traditoner og en dansk jul.
Men jeg nyder også tiden herover og jeg glæder mig til og oplevede en amerikansk jul. Den danske jul er der jo næste år når jeg er kommet tilbage.

Jeg fik juleferie i dag, så det er virkeligt dejligt. Men ferie og ferie er det dog ikke helt. Jeg har stadig basketball træning hverdag fra kl 11 og 2 træningskampe. Så ren ferie er det dog ikke.
I sidste uge i skolen tog vi en stor test som bliver kaldt ACT. Alle som skal gå eller vil gå på College skal tage denne test og har en vis score for og komme ind. Vi tog den i stedet for semester test så jeg behøve ikke og læse op til nogen.
Den er delt op i 4 dele. Engelsk, læsning, matematik og science.
Jeg klare mig okay i engelsk og læsning. Matematik og science behøver vi ikke og tale om.
Det var virkelig svært og når man tænker på at jeg ikke har haft matematik og science på engelsk er det vel okay. Og jeg skal virkelig ikke bruge den til noget.


I basketball havde vi en turering som forgik i en by ved navn Prague som ligger omkring 30-45 min. fra Wellston.
Vi vandt første kamp, tabte anden også skulle vi spille om 3 pladsen om lørdagen. Vi tabte med et point, 39-38 og de sidste 5 min af kampen var så intens.
I går havde vi en hjemmekamp, dog ingen JV kamp. Men lige før træningen er over siger min coach at jeg ikke skal dressede up til Varsity kampen. Hvilket nu var okay siden jeg var virkelig træt. Jeg tog dog hen til kampen alligvel siden jeg skulle tage nogen billeder for yearbook. Men til kampen ser jeg så at coach har valgt og dresse 3 freshmans op, min siden vi kun har 2 uniformer til overs bruger en af dem min uniform og min varm op trøje som har mit efternavn bagpå og som jeg har betalt 20 $ for.
Det pissede mig lidt af og det var ikke engang coach som sagde det til mig, men pigen som havde min uniform som fortalte mig det.
Det gjorde bare lidt at jeg var lidt små sur resten af aften. Men takket være 2 drenge ved navn Carl og Brett kom jeg i et lidt bedre humør.

For et par uger siden kom Waynes familie fra Louisiana og besøgte os. Om lørdagen tog vi hen til en by ved navn Guthrie som er er en virkelig flot og gammel by. De havde en slags dag hvor hele byen er pyntet virkelig flot op til jul og de har så meget lys. Det var virkelig flot.

Jeg har også fået mine julegaver fra min mor og far. Jeg fik en flybillet til Washington DC da vi kender nogen som bor der. Virkelig god julegave og jeg glæder mig til og se DC.
Jeg fik også en pakke fra min farmor og farfar som indholdt hjemmebagt småkager og andet sødt. Tak.





                                           Min letterman jacket som jeg fik for et par uger siden. 
                                           Det var også en julegave fra mor og far. 
                                           Hostfamily og Waynes familie plus Rachels kæreste. 
                                            Guthrie om aften. 
                                            Adventsgaver fra mor og far 
Julegave fra farmor/farfar og familien. 

Ellers er der ikke sket så meget siden sidst. Skriver et indlæg efter jul.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar