onsdag den 18. april 2012

Washington DC

Så er jeg kommet tilbage fra min tur til DC eller faktisk kom jeg hjem i mandags, men jeg har brugt de sidste par dage med og laver alle min lektier siden jeg var væk fra skolen nogen dage.
Jeg tog afsted hjemmefra torsdag omkring kl 3 om morgen, siden mit første flyv gik kl 5.30. Jeg skifte fly i Detroit, Michigan.
Jeg kom til DC omkring kl 13.00 hvor jeg mødtes med Amy som jeg skulle bo ved i løbet af min weekend.
Jeg burde nok fortælle hvor jeg kender Amy fra. Amy var engang udvekslingsstudent i Danmark og hun boede ved min tante Vivi og hendes familie. Og de har har holdt kontakt lige siden, og sidste forår var Amy i Danmark hvor hun mødte min mor og far. Amy forslog at jeg kunne komme og besøge hende hvis jeg havde lyst. Så det er kort fortalt hvordan vi kender hende.

Vi kom hjem til Amys hus og jeg fik mig selv lidt og spise og drikke. Men så var det ellers på tide at se DC.
Vi starte ud med og besøge Washington National Cathedral som var virkelig flot.
Efter vi havde set dette tog vi videre til George Town som var den gammel del af DC. Det var virkelig flot og husene omkring var meget små og smukke.
Så tog vi hjem og jeg tog mig en lille lur også var det ellers tid til og spise.

Fredag tog Amy på arbejde indtil kl 11.00 også var det ellers tid til og se downtown DC.
Vi havde planlagt og besøge et museum som havde med og gøre jøderne i anden verdens krig. Men for og se dette skulle vi har billetter og det fik vi til kl 15.30.
Så vi havde god tid og gå omkring the mall som er hvor alle tingene ligger. Like The Lincoln Memorial og The Washington Memorial og meget andet.
Så vi fik set hvad vi skulle set her og igen det var meget smukt.
Men så var det endelig tid til og se udstilingen om 2 verdens krig og det var nu okay. Lidt kedeligt siden det kun var billeder.
Efter det tog vi hjem og spiste aftensmad.

Lørdag tog vi igen ind til downtown DC for og se The Capital og det hvide hus.
Og vi tog forresten subway ind til DC og det var første gang i 8 måneder jeg fik kørt med offentlige transport. Så dejligt!
Men det hvide hus og the Capital var meget smukt. Og Obama var hjemme da vi så det hvide hus. De har et flag ude lidt ligesom i Danmark med dronningen.
Men omkring kl 17-18 tiden tog vi hjem igen.

Søndag tog vi ud til til et mall som havde en H&M butik så jeg kunne få shoppet lidt. Det var første gang jeg har været i en H&M butik siden jeg kom og den har været savnet virkelig meget.
Efter det tog jeg hen til noget ved navn Pot Bellys som er et sandwich place med fantastisk oreo shake! Senere tog vi ud til en kirkegård ved navn Arlington National Cemetery som ligger i Virginia.
Denne kirkegård har en Tomb of the Unknow Soldier hvor de har puttet soldater som de ikke kunne identificere.
Om aften tog vi hen og spiste aftensmad ved Amys mands forældre som bor på en meget dyrt nursing home.

Mandag var det så tid til og tage hjem. Og for og være ærlig kunne jeg nemt har brugt flere dage der.
Vi tog afsted til lufthavnen omkring kl 10.00 og mit fly took off omkring kl 12.45 og jeg var tilbage i Oklahoma City omkring kl 17 efter et flyvskift i Atlanta, Georgia.
 Alt i alt en fantatisk tur!!
                                                            Washington Memorial 
                         
                                            Washington National Cathedral 
                                                The Capital 
                                              Det Hvide Hus
Arlington National Cemetery

Ingen kommentarer:

Send en kommentar